Takk for at du handler lokalt!
Når du handler i byen din, bidrar du til et trivelig sentrum og et levende lokalsamfunn. Derfor arrangerte Ranaregionen Næringsforening og Rana Blad en Handle lokalt-kampanje for å øke bevisstheten rundt lokal handel.
SAMARBEIDSPROSJEKT
– Vi i Rana Blad Marked har jevnlig fokus på det å handle lokalt og endrer
litt på aktivitetene i kampanjene. Vi har utviklet logo, arrangert høstmarked og med drevet rådgivning. Etter nedstengningen av landet var det særlig viktig å være med å bidra til at vi tok i bruk butikkene igjen, selvsagt i tråd med smittevernreglene, sier hun og legger til.
– Vi merker god effekt av gode samarbeidsprosjekt, denne gang med Ranaregionen Næringsforening. Det er når vi drar i lag at vi greier å løfte fokus og treffe bredt.
GOD RESPONS
– Det var handelsstanden som var representert i kampanjen og 40 butikker deltok, forteller administrerende direktør og salgssjef i Rana Blad, Rigmor Nygård Hansen.
Butikkene som deltok fikk en QR-kode liggende ved kassen. Hver gang noen handlet i disse butikkene kunne de ta bilde av koden og delta i konkurransen om flotte premier, deriblant fri bruk av en Hyundai Ioniq Electric, levert av Bilalliansen.
Rana Blads digitale Handle lokalt-magasin ble oppdatert gjennom sommeren og inspirerte med artikler om måter å bruke byen på.
– Vi har fått veldig god respons på denne kampanjen, både fra butikkene og kundene deres, sier Nygård.– Det var handelsstanden som var representert i kampanjen og 40 butikker deltok, forteller administrerende direktør og salgssjef i Rana Blad, Rigmor Nygård Hansen.
Butikkene som deltok fikk en QR-kode liggende ved kassen. Hver gang noen handlet i disse butikkene kunne de ta bilde av koden og delta i konkurransen om flotte premier, deriblant fri bruk av en Hyundai Ioniq Electric, levert av Bilalliansen.
Rana Blads digitale Handle lokalt-magasin ble oppdatert gjennom sommeren og inspirerte med artikler om måter å bruke byen på.
ØKER BEVISSTHETEN
Rana Blad lagde et digitalt magasin, en film, og annonser til papiravisa og digitale annonser til nettavisa og sosiale medier. Kampanjen gikk over to måneder.
– Vi har, sammen med Ranaregionen Næringsforening, tatt initiativ til å sette fokus på det å handle lokalt. Skal vi ha levende lokalsamfunn, må vi bruke det. Handle i lokale butikker, gå på kafe, på konserter osv, ellers mister vi tilbudet og lokalsamfunnet blir fattigere. Vi ønsker ikke å heve pekefingeren, men heller være med å bidra til en større bevissthet rundt betydningen av at vi bruker tilbudene vi har. Vi har anledning til å dra i gang slike kampanjer, og da syns vi det er fint å bidra sammen med alle andre til at regionen er et bra sted å bo i, sier Nygård.
Rana Blad lagde et digitalt magasin, en film, og annonser til papiravisa og digitale annonser til nettavisa og sosiale medier. Kampanjen gikk over to måneder.
– Vi har, sammen med Ranaregionen Næringsforening, tatt initiativ til å sette fokus på det å handle lokalt. Skal vi ha levende lokalsamfunn, må vi bruke det. Handle i lokale butikker, gå på kafe, på konserter osv, ellers mister vi tilbudet og lokalsamfunnet blir fattigere. Vi ønsker ikke å heve pekefingeren, men heller være med å bidra til en større bevissthet rundt betydningen av at vi bruker tilbudene vi har. Vi har anledning til å dra i gang slike kampanjer, og da syns vi det er fint å bidra sammen med alle andre til at regionen er et bra sted å bo i, sier Nygård.
SAMARBEIDSPROSJEKT
– Vi i Rana Blad Marked har jevnlig fokus på det å handle lokalt og endrer
litt på aktivitetene i kampanjene. Vi har utviklet logo, arrangert høstmarked og med drevet rådgivning. Etter nedstengningen av landet var det særlig viktig å være med å bidra til at vi tok i bruk butikkene igjen, selvsagt i tråd med smittevernreglene, sier hun og legger til.
– Vi merker god effekt av gode samarbeidsprosjekt, denne gang med Ranaregionen Næringsforening. Det er når vi drar i lag at vi greier å løfte fokus og treffe bredt.
Handle Lokalt