wolt
Wolt har mer enn 4.000 budpartnere i hele landet. Foto: Pressefoto
 

Fra gründerbedrift til globalt selskap

0000-00-00
Wolt er en innovativ digital plattform som kobler kunder som ønsker mat levert hjem, med restauranter og butikker som vil selge, samt lokale budpartnere som står for leveringen. Tjenesten har for lengst etablert seg i Mo i Rana, hvor de samarbeider med lokale restauranter for å tilby matlevering direkte på døren til ranværingene.
Med sitt medlemskap i Ranaregionen Næringsforening ønsker Wolt å knytte sterkere bånd til det lokale næringslivet.
– Vi i Wolt ønsker å gjøre byer bedre, og som en del av dette arbeidet har vi valgt å bli med i Ranaregionen Næringsforening. Vi tror på samarbeid med det lokale næringslivet i alle byene vi opererer i, og Mo i Rana er intet unntak, sier Christian Kamhaug, Head of Communications & PR i Wolt.

Bidra til vekst
Gjennom partnerskapet håper Wolt å bidra til vekst og utvikling i regionen.
I dag opererer Wolt i over 50 norske byer, fra Mandal i sør til Alta i nord, med mer enn 4.000 budpartnere som leverer syv dager i uken, året rundt.
Selskapet, som startet som en liten gründerbedrift for ti år siden, har vokst til å bli et globalt selskap med over 12.000 ansatte fordelt på 28 land i Europa og Asia.
I Norge har de over 250 ansatte ved hovedkontoret i Oslo, mens budpartnerne i resten av landet jobber som selvstendig næringsdrivende.

Hjelper på tidsklemma
Det som en gang ble sett på som et storbyfenomen, levering av mat og dagligvarer hjem, har nå blitt en fast del av hverdagen i både store og små byer.
– Tidsklemma er like reell i Mo i Rana som i Oslo, og vi ser frem til å fortsette å tilby våre tjenester til innbyggerne i regionen, bemerker Kamhaug.
Med sitt medlemskap i næringsforeningen håper Wolt å bli en positiv kraft i utviklingen av lokalmiljøet og næringslivet i Mo i Rana.




 
Medlemsprofiler
facebook

Siste nytt