Stor oppslutning
De fleste deltakerne fikk med seg samlingen på Scandic Meyergården, men en del fulgte også streamingen på nett hvor de hadde mulighet til å sende inn spørsmål underveis.
OPPDATERT PÅ NETT
– Lokalbanken er med som samarbeidspartner, men dette ville jeg blitt med på uansett, sier Susann Sivertsen, kommunikasjonskonsulent i Helgeland Sparebank.
– Det er viktig å vite hvilke digitale markedsføringsmuligheter man har, og regelmessig oppdatere seg på disse. De digitale mulighetene er i konstant utvikling, så her gjelder det å følge med. Hun synes innholdet var tilpasset både nybegynnere og dem med noen forkunnskaper.
– Lokalbanken er med som samarbeidspartner, men dette ville jeg blitt med på uansett, sier Susann Sivertsen, kommunikasjonskonsulent i Helgeland Sparebank.
– Det er viktig å vite hvilke digitale markedsføringsmuligheter man har, og regelmessig oppdatere seg på disse. De digitale mulighetene er i konstant utvikling, så her gjelder det å følge med. Hun synes innholdet var tilpasset både nybegynnere og dem med noen forkunnskaper.
– Banknæringen er i utvikling, og kundene våre blir stadig mer digitale. Det må gjenspeiles i bankens tjenester og kommunikasjon. Da er det viktig med gode nettløsninger som gjør det enkelt for kundene å bruke oss, siden vi konkurrer både med lokale, nasjonale og internasjonale banker. Å ha en god, moderne nettside og tilstedeværelse på sosiale medier, er også viktig for å være attraktive i forbindelse med blant annet rekruttering, sier Sivertsen.
Daglig leder Finn Løkås ved Inventum RTD deltok fordi han ønsker å holde seg oppdatert på hvilke muligheter somfinnes innen digital markedsføring.
– Jeg synes spesielt statistikken som viser hvorfor folk forlater en nettside er interessant; den viser at folk er utålmodige, sier Løkås.
Han har selv jobbet med bedriftens nettside og lent seg litt på kjedens markedsføring.
– Relasjonsmarkedsføring er det viktigste for oss, så dette er noe vi vil bli flinkere på, samt bruke gode, digitale verktøy for å gjøre det enklere for kundene. Nå gleder vi oss til neste kurs og håper vi får muligheten til å bli med da også, sier Løkås.
DIGITAL SMARTPAKKE
Han har selv jobbet med bedriftens nettside og lent seg litt på kjedens markedsføring.
– Relasjonsmarkedsføring er det viktigste for oss, så dette er noe vi vil bli flinkere på, samt bruke gode, digitale verktøy for å gjøre det enklere for kundene. Nå gleder vi oss til neste kurs og håper vi får muligheten til å bli med da også, sier Løkås.
DIGITAL SMARTPAKKE
- Digital smartpakke er kompetansehevende samlinger om markedsføring i digitale kanaler for privat og offentlig næringsliv.
- Samlingene er på Mo, men du kan delta via streaming.
- Bruk nettsiden digitalsmartpakke.no for påmelding og informasjon
Digital synlighet