Planleggeren

2017-11-08
Både på jobb og i privatlivet har det gjerne vært Elisabeth Kulseng-Johansen som har lagt planene når noe skulle skje. Hvorfor ikke gjøre et levebrød ut av det? Det blir Kreative folk av sånt.
[caption id="attachment_9766" align="aligncenter" width="2300"]Elisabeth Kulseng-Johansen i Kreative folk Elisabeth Kulseng-Johansen og Kreative folk tar på seg planlegging og gjennomføring av arrangementer, som her under Kulturnatta.[/caption]

Både på jobb og i privatlivet har det gjerne vært Elisabeth Kulseng-Johansen som har lagt planene når noe skulle skje. Hvorfor ikke gjøre et levebrød ut av det? Det blir Kreative folk av sånt.




08.11.2017




Bedriften så sitt spede lys i fjor, og et par julebord og den aller første Kulturnatta i Mo i Rana rakk Kreative folk å være med på. Men med Elisabeth Kulseng-Johansen i full jobb på siden av den nye bedriften, har det vært begrenset hva hun kunne ta på seg. Nå girer Kreative folk opp, og satser på oppdrag fra både næringslivet og kulturlivet.

– Tanken er at vi skal avvikle events for bedrifter og gjøre kulturproduksjoner, som Kulturnatta og åpningskonserten under Smeltedigelen som jeg var prosjektleder for, sier Kulseng-Johansen.

Travel hverdag


Men hun understreker at det ikke bare er kulturproduksjoner Kreative folk jobber med.

– Vi tar arrangementer for bedrifter, alt fra planlegging til gjennomføring av sånt som sommerfester, julebord, kundearrangementer, jubileumsmarkeringer.

For mange blir slike arrangementer gjerne tatt litt på hælen, det blir fort de samme folkene i bedriften som gang etter gang må ordne opp – gjerne i siste liten.

– Mange jeg har snakket med har sagt at de gjerne kunne tenkt seg å sette ut dette arbeidet. Ikke fordi de ikke har lyst til å gjøre det selv, men det er en travel hverdag for alle, sier hun.

– Vi har et ønske om å kunne gå inn i bedriftene og legge disse arrangementene inn i årshjulet, ta oss av dem slik at bedriftene kan konsentrere seg om det de skal være gode på.

Brenner for opplevelsene


Som nevnt har Kulseng-Johansen gjerne vært ”planleggeren” når noe sosialt skulle skje både i privatlivet og arbeidslivet.

– Jeg brenner for å skape opplevelser for folk. Rundt kaffemaskinen mandag er det bedriftsarrangementet du husker, ikke det du så på Facebook. Det er viktig å ha de gode opplevelsene, det sveiser folk sammen, sier gründeren.
facebook

Siste nytt