Opplevelsesnæringen

2014-10-17
thon

 

Opplevelsesnæringen må samarbeide mer, det gir i sum flere gode opplevelser.


MayBrittSalgssjef May Britt Paulsen i XXLofoten var klar i sin tilbakemelding da aktører fra opplevelsesnæringen og utviklingsmiljø møttes på Bakeribygget fredag 17. oktober.

- Start med noen unike opplevelseskonsepter og selg inn naboen. Og så må dere ha et flaggskip, slik som Thon Lofoten, ref. til direktørens uttalelse i avisutklippet over.
Thon Lofoten fokuserer på å være særdeles god på det som skjer innad på hotellet, samtidig som de støtter opp om de andre lokale aktørene. Det har gitt ringvirkninger og i sum mange flere positive opplevelser.

En av grunnene til at XXlofoten har lyktes så bra er at de har smalnet inn arbeidsområdet og jobbet mot forretningssegmentet for å skape helårsdrift og sunn økonomi. Ikke minst har de samarbeidet godt med andre reiselivsaktører i Lofoten. Og de har lyktes til gangs. Blant annet ble de i 2012 kåret til årets reiselivsbedrift.

Møtet i Bakeribygget ble arrangert av RU og RNF. Et møte for å bli inspirert av XXLofoten og se på mulige fellesprosjekter i vår region. I tillegg til XXLofoten var det representanter med fra Nordland Teater, Lovundkokken, Hemnes Jazz, Helgeland Reiseliv, 360 grader nord, Hemnes kommune, Orrhaug gård, Sætergrotta, Meyergården hotell, Kunnskapsparken Helgeland, RNF og RU.
facebook

Siste nytt