JBF
Rolf Martin Jensen. Foto: Mye i Media.

Ny i foreningen: I hjertet av Rana finner vi Jbf

2022-11-29
Jernbanepersonalets bank og forsikring er et lite, men solid konsern. Kontoret i Mo i Rana er én av de ni kontorene som er lokalisert i de største jernbanebyene i Norge.  

I Rana og omegn er Jbf godt forankret, og kan tilby full dekning innenfor bank og forsikring.  
 

Jbf så dagens lys i 1885 på Hamar, da det første interessekontoret for jernbaneansatte startet opp. Etter hvert dukket det opp flere kontorer i jernbanebyer over hele landet, og i 2001 slo det til slutt seg sammen som en sparebank. Daglig leder for kontoret i Mo i Rana, Rolf Martin Jensen, forteller at forsikringsselskapet og sparebanken er eid av deres kunder.  

 

-Vi er et gjensidig forsikringsselskap og en sparebank, som betyr at vi eies av kundene våre. Våre kunder er også svært fornøyde med oss, og vi scorer høyt på kundetilfredshetsundersøkelser år etter år, sier Jensen. 

 

Tatt imot med åpne armer 

Det var i 2019 at Jbf etablerte kontorer i Mo i Rana, og siden oppstarten har de hatt en eventyrlig vekst. Ranværingene har tatt dem imot med åpne armer, forteller en fornøyd Jensen. I dag har de kontorplass midt i gågata, eller midt i hjerte av Rana.  

 

- Det er tydelig at vi har truffet midt i hjertet til ranværingene og industrikulturen på Mo. Nå har vi meldt oss inn i Ranaregionen Næringsforening for å i større grad ta en aktiv del i næringslivet. Vi ønsker å følge med på det som skjer i regionen, samtidig som vi også selv kan være en aktør for utvikling i byen og området rundt, poengter han.  

 

Med kundene i fokus 

Fremover har Jbf planer om å fortsette sin eventyrlige vekst, i samarbeid med kontorpartnerne sine Forsikring Helgeland og Aktiv Eiendomsmegling. Jensen forteller at de har et velfungerende samarbeid, som både de og kundene nyter godt av.  

 

-For øvrig er Jbf et konsern i stadig utvikling og endring, så det er i tillegg mye spennende som kommer til å skje i konsernet i tiden fremover. Det viktigste for oss er å sørge for at kundene våre får gode kundeopplevelser i møte med oss, og vi har alltid tid til en prat. Ranaregionen har en spennende framtid foran seg, og vi er klare til å følge utviklingen i lokalsamfunnet, avslutter Rolf Martin Jensen. 

Medlemsprofiler
facebook

Siste nytt