nordlysbad
Morten Åsland og Camilla Uren driver Nordlysbad, som leverer spabad og utendørs velværeprodukter til kunder i hele Nord-Norge. Foto: Mye i media
 

En kilde til velvære hele året

0000-00-00
Nordlysbad har på kort tid blitt en ledende aktør innen spabad i Nord-Norge. Selskapet, som eies og drives av Morten Åsland og samboeren Camilla Uren, tilbyr spabad og tilhørende produkter til kunder fra Steinkjer i sør til Harstad og Narvik i nord.
– Kundene ønsker å se og prøvesitte produktet før de kjøper, og det forstår vi godt. Et spabad skal vare i mange år, og da er det viktig å finne det som passer best, sier Morten.
En butikk med nordnorsk rekkevidde
Nordlysbad åpnet i mars dørene til sin nye butikk i Søderlundsmyra 8. Butikken i Mo i Rana er den eneste mellom Trondheim og Tromsø. Nordlysbad har derfor kunder som kommer langveisfra for å se produktene, ofte mens de er på reise gjennom regionen.
– Vi solgte like mange spabad til Lofoten, Harstad og Narvik som vi solgte til Helgeland i fjor. Det viser at behovet er stort, sier Morten.
Bedriften har én fulltidsansatte og to deltidsansatte, inkludert Morten selv og hans far, som også bidrar i driften. Sommerhalvåret er høysesong, da etterspørselen etter spabad er størst.
Direkte fra fabrikk – tilpasset nordnorske forhold
I starten kjøpte Nordlysbad inn spabad fra norske importører, men raskt gikk de over til å handle direkte fra fabrikker i Finland og Ungarn. Nå tar de inn hele trailere med bad, noe som gir bedre kontroll på både kvalitet og pris.
– Vi har vårt eget spabadmerke, Nordlysbadet, som er tilpasset nordnorske forhold. Vi har gjort justeringer på isolasjon og oppvarming slik at de fungerer optimalt i vårt klima, forklarer Morten.
Hvorfor medlem i næringsforeningen?
Nordlysbad meldte seg inn i Ranaregionen Næringsforening for å øke synligheten blant lokale bedrifter.
– Våre største kunder er privatpersoner, men vi har sett et voksende marked innen reiseliv. I Lofoten og Vesterålen er spabad en viktig del av helårsturismen, og vi ønsker å bidra til at også Helgeland kan utvikle seg i den retningen, sier Morten.
Kvalitet og service i fokus
En av de viktigste satsingene for Nordlysbad er å sikre god kundeservice. De tilbyr kun produkter i områder hvor de har egne servicepartnere, slik at kundene alltid har tilgang på hjelp.
– Den største utfordringen i vår bransje er nettbutikker som selger uten oppfølging. Vi fokuserer på å gi kundene trygghet gjennom hele prosessen – fra valg av produkt til montering og service, sier Morten.
 
Medlemsprofiler
facebook

Siste nytt