Mer elektrisk og miljøvennlig
De er blitt med i Ranaregionen Næringsforening for å fronte bransjens utfordringer, samt få et større innblikk i hva som rører seg i næringslivet.
– Mo Taxisentral AS har eksistert i mange år. Vi har hovedholdeplass ved jernbanestasjonen. I dag bestiller de fleste taxi digitalt gjennom appen Taxifix. Appen gir deg prioritet i køen, foran dem som ringer inn bestilling, sier daglig leder, Snorre Luneng.
Mo Taxisentral AS består av 17 aksjonærer hvor alle er løyvehavere.
– Vi drifter altså Mo Taxisentral som én enhet, men med 17 enkeltmannsforetak. Luneng har flere løyver og har selv åtte ansatte.
– Vi er opptatt av å møte fremtiden. Vi har monopol i markedet frem til 1.1. 2020. Til neste år har Regjeringa signalisert at de vil åpne for mer konkurranse. I hvertfall i de store byene. Jeg tror ikke det kommer til å bli aktuelt her i Nordland, men det vet vi jo ikke.
Mo Taxisentral har godkjente, registrerte biler. De er opptatt av punktlighet og har jevnlig opplæring og kursing med sine sjåfører. Hvis det åpnes opp for mer konkurranse, vil de være i front på flere områder.
– Mo Taxisentral AS har eksistert i mange år. Vi har hovedholdeplass ved jernbanestasjonen. I dag bestiller de fleste taxi digitalt gjennom appen Taxifix. Appen gir deg prioritet i køen, foran dem som ringer inn bestilling, sier daglig leder, Snorre Luneng.
Mo Taxisentral AS består av 17 aksjonærer hvor alle er løyvehavere.
– Vi drifter altså Mo Taxisentral som én enhet, men med 17 enkeltmannsforetak. Luneng har flere løyver og har selv åtte ansatte.
– Vi er opptatt av å møte fremtiden. Vi har monopol i markedet frem til 1.1. 2020. Til neste år har Regjeringa signalisert at de vil åpne for mer konkurranse. I hvertfall i de store byene. Jeg tror ikke det kommer til å bli aktuelt her i Nordland, men det vet vi jo ikke.
Mo Taxisentral har godkjente, registrerte biler. De er opptatt av punktlighet og har jevnlig opplæring og kursing med sine sjåfører. Hvis det åpnes opp for mer konkurranse, vil de være i front på flere områder.
– Det skal jo være litt forandring i bransjen. Vi blir blant annet stadig mer elektrisk og miljøvennlig. Dette er framtida for oss, sier Luneng.
Medlemsprofiler