Innovasjon Norge
Omdømmemøte med Innovasjon Norge hos Mo Industripark 11. mai.
Omdømmebygging
Kan næringsliv, kommune og Innovasjon Norge sammen styrke posisjonen til en av Norges mest framgangsrike industriregioner?
Publisert 18.05.2016
Skal Mo i Rana bli oppfattet som industrihovedstaden i nord, må vi nå ut til langt flere med budskapet. Utfordringen ble drøftet med Oscar Kipperberg og Karsten Nestvold fra Innovasjon Norge på møte hos Mo Inudstripark 11. mai.
Næringslivet er stor sett enige om behovet for en mer tydelig posisjon i kampen om ressurser, mennesker og arbeidsplasser. Bildet har blitt stadig mer tydelig i dialogmøter, workshops, konferanser og i en rakke rapporter som bla. Indeks Nordland og Konjunkturbarometeret. Ambisjonen er også nedfelt i Rana kommunes strategisk næringsplan og Byregionprogrammet i Rana-regionen. Tilbakemeldingene så langt er å videreforedle våre konkurransefortrinn innenfor bærekraftig grønn industri.
Selv om det er et felles ønske om å systematisere omdømmearbeidet, har dere en vei å gå. Blant annet å finne den rette Mo i Rana-assosiasjonen, velge ut målgrupper og spisse budskap.
Oscar Kipperberg, Innovasjon Norge
I samarbeid med Rana kommune, næringsliv og Innovasjon Norge vil RNF komme tilbake med en framdriftsplan i løpet av høsten.