Gjør livet enklere
Gjør livet enklere
Uansett om du er byggeier eller leietaker, FDV Service tar tak for deg.
Publisert 27.06.2017
FDV Service AS ble startet i januar i fjor, med Haaland Holding og Meyer Eiendom på eiersiden. Tanken bak selskapet er å være det eneste kontaktpunktet byggeiere og leietakere trenger – FDV skal ta seg av forvaltning, drift og vedlikehold av bygningsmassen. Blant sine kunder har de i dag Amfi, Mosenteret, JMD Eiendom, HAF og SIU og eiendommene til eierbedriftene.
– Vi er her for å få ned kostnadene for våre kunder gjennom profesjonell eiendomsdrift. Vi kan også lage gjennomarbeidede vedlikeholdsplaner og faste driftsavtaler skal gi byggeiere en problemfri hverdag, samt at eiendommene framstår representable og veldrevet til enhver tid, sier daglig leder Elin Kristin Nilsen.
Flere vil outsource eiendomsdrift
Per i dag er det åtte ansatte i selskapet, i tillegg til en som er i praksis hos dem – og om ikke lenge kommer de til å ha en lærling på plass også.
– Vi tar også inn ekstra arbeidskraft gjennom innleie for å ta unna toppene, sier Nilsen.
– Jeg tror vi har et potensial som er ganske stort. Flere og flere kommer til å outsource eiendomsdrift. Da får de muligheten til å konsentrere seg om sin kjernevirksomhet, mens andre tar driften av bygg. I tillegg er vi de eneste man trenger å forholde seg til. Vi er en ”one-stop-shop” som tilbyr hele spekteret.
FDV Service utfører tradisjonelle vaktmestertjenester som kosting, lyspæreskift, snørydding, samt energioppfølging og tilsyn av tekniske installasjoner. De har vokst bra på vedlikehold og hatt flere oppussingsoppdrag og ombygginger.
Skal ordne alt
Nylig ble også planene for Vika næringspark, som FDV Service skal utvikle sammen med Haaland-konsernet, presentert. I løpet av de nærmeste årene skal det investeres rundt 200 millioner kroner i prosjektet.
– Når vi nå har meldt oss inn i Ranaregionen Næringsforening er det for å dra nytte av det nettverket, og vise fram de tjenestene vi leverer. I næringsforeningen kan vi møte aktører som vil være naturlige kunder – eiendomsutviklere som vil konsentrere seg om sitt og la oss ta drifta, sier Nilsen.
– Poenget er at kundene skal ha ett punkt å forholde seg til. Grunntanken er at vi skal ordne alt. Selv om vi ikke har for eksempel renhold selv, skal vi kunne formidle den tjenesten også til beste for våre kunder. De skal ha en enkel hverdag. Er en dør i vranglås, er en do tett, skal vi være der 24/7 og ordne opp.