Faglig påfyll innen handel og service
Minar inviterer til kompetanseheving for ansatte i handel- og servicenæringen. Vox dekker kursavgiften.
Programmet går over 6 samlingsdager høsten 2015 og 4 dager vinteren 2016. På første samling vil Per Ivar Seljeseth gi en konkret innføring i hvordan ledere og medarbeidere kan arbeide for å skape en handels- og servicebedrift i særklasse. Fokus er fremtidsrettet i møte med økt konkurranse fra netthandel og norske/internasjonale kjeder, og han vil snakke om strategier for både kjedetilknyttede og kjedeløse virksomheter.
Per Ivar Seljeseth (Siv.øk./MSc) har jobbet som leder og bedriftsrådgiver, og har bred og praktisk erfaring fra salg og markedsføring. Han er en etterspurt foredragsholder, og har i mange år også jobbet som foreleser ved flere universiteter/høgskoler. I dag jobber han med en doktorgrad i salg ved Handelshøgskolen i Bodø.
Påmelding via epost til: minar@minar.no eller på telefon 75 13 60 30.
Programmets innhold og tidsplan
Samlinger 2015:
Uke 37: Handel og service som vinner i fremtiden.
Uke 39: Om roller og arbeidsoppgaver.
Uke 41: Kommunikasjon – muntlig og skriftlig.
Uke 42: Bli bedre kjent med deg selv og andre - å møte ulike kunder.
Uke 47: Arbeidslivets krav til lesing og skriving.
Uke 49: Orientering om ulike veier til fagbrev ved Opplæringskontoret.
Kursdager 2016:
Uke 2: Sosiale medier – hva sier lovverket, kjøreregler for nettbruk.
Uke 4: Innføring i Excel – praktisk bruk av programmet.
Uke 6: Presentasjonsteknikk – innføring i PowerPoint.
Uke 7: Avslutning av kursprogrammet med utdeling av kursbevis.