Blir det et felles omdømmeprosjekt?
Næringslivets konkurransefortrinn og regionens styrker kan veksles inn i økt bolyst, tilflytting, næringsutvikling og turisme.
Trines kommentar. Publisert 01.02.2018.
Må være kjent for å bli valgt
Det nytter ikke å lage noe fint eller gjøre noe bra, uten å si det til noen. Også steder må vise seg fram. Spesielt når ambisjonen er økt tilflytting og ny verdiskaping.
Mange miljøer og bedrifter har mye å by på og sammen kan vi få til et kraftfullt omdømmeløft for byen og regionen. Dette er en ønsket satsing nedfelt blant annet i strategisk næringsplan til Rana kommune, og tatt videre i forprosjekt strategisk posisjonering av Mo i Rana.
Ressursgruppa for strategisk posisjonering har derfor invitert Rana kommune og politikerne med på laget. Invitasjonen ble sendt i forkant av formannskapsmøte 30. januar og kommunestyremøte 6. februar 2018, ref. kommunestyremøte i desember 2017 hvor politikerne ble gjort kjent med prosjektet.
LES OGSÅ:
Invitasjon felles omdømmeprosjekt.
En spydspiss for omstilling
Tror ranværingene får en ny stolthet