– Prisen gir en god motivasjon for å jobbe videre, sier Verkets festivalsjef Maiken Johansen. Foto: Bjørn Leirvik

- Må aldri tro at vi er i mål

2019-04-01
Ambassadørprisen er en anerkjennelse, men ikke en hvilepute, sier festivalsjef Maiken Johansen for Verket, som merker enda større pågang i år enn i jubileumsåret 2018.
– Dette er en anerkjennelse, men ikke en hvilepute, sier festivalsjef Maiken Johansen for Verket, som mottok hedersprisen som Årets Ranaambassadør under årets Gallaria. Verket merker enda større pågang i år enn i jubileumsåret 2018.
 
– Det er fantastisk artig å få en pris som Rana-ambassadør. Det betyr jo at Verket betyr noe for mange. Det er jo en pris til alle som bidrar, fra festivalens eiere, som hadde tro på konseptet, til partnere, frivillige og dem som er på Verketsletta, understreker Johansen.

KLAPP PÅ SKULDRA
– Det er jo alltid godt å få en klapp på skuldra, det gir en god motivasjon for å jobbe videre, sier hun, men understreker samtidig at det skal være en anerkjennelse og ikke en hvilepute.

– Vi må aldri tro at vi er i mål, vi må fortsette å utvikle oss og forbedre oss, slik at publikum vil komme tilbake år etter år. Vi skal ikke revolusjonere konseptet, men heller ikke stagnere, fastslår festivalsjefen.

STOR INTERESSE
At Verket i 2018 kunne feire 10-årsjubileum er også en bekreftelse på at festivalen har gjort mye riktig. Og ifølge festivalsjefen er publikumsinteressen i 2019 veldig bra, og større enn i jubileumsåret.

– Jeg tror nok Madrugada og Ina Wroldsen har slått inn hos folk, sier Maiken Johansen.

UTMERKET SEG
MBA Entreprenør ble under årets Gallaria kåret til Årets bedrift i konkurranse med eksportsuksessen Elkem Rana og et framoverlent Coop, mens Til Elise fra Marius og Nordland Teater for øvrig tok med seg hele to priser hver. Til Elise Fra Marius vant både for beste webside og beste logo og visuell profil, utført av Spiren Design. Nordland Teater vant prisen vant prisen for ”Beste kampanje” og ”Beste publikasjon”, utført av Daesign.
 
Gallaria
facebook

Siste nytt